Akordeonautor zdjęcia: BigBlueFish

Muzyka dla przyszłych mózgowców

20 marca 2007, 15:28

Granie na instrumentach wspomaga działanie mózgu oraz polepsza słyszenie wszystkich rodzajów dźwięków, w tym mowy.



© Anders Jensen

Wirtualne wyścigi to realne zagrożenie na drodze

19 marca 2007, 11:27

Osoby grające w komputerowe gry z wyścigami jeżdżą bardziej ryzykownie i agresywnie w realnym świecie, powodując więcej wypadków - zaobserwowali psycholodzy z Ludwig-Maximilians University w Monachium. Rzadsze wirtualne ściganie wiązało się z ostrożniejszym zachowaniem za kółkiem.


Wii

Wii miażdży konkurencję

19 marca 2007, 11:26

Konsola Wii firmy Nintendo zmiażdżyła w lutym konkurencję. Japońska firma sprzedała w USA tyle samo swoich urządzeń, co Sony i Microsoft razem.


Live dla pecetów

15 marca 2007, 10:16

Microsoft ogłosił, że od maja użytkownicy pecetów będą mogli skorzystać z dostępnej obecnie tylko dla Xboksa usługi Live. Zapisało się do niej już 6 milionów posiadaczy konsoli Xbox 360.


Scena z Duke Nukem 3D

Gry zdiagnozują depresję

12 marca 2007, 19:33

Naukowcy z amerykańskiego NIMH (National Institute of Mental Health), którym szefowała Neda Gould, zwrócili uwagę na fakt, że u pacjentów z depresją dochodzi do zmniejszenia hipokampa. Ponieważ odgrywa on ważną rolę w pamięci przestrzennej, podejrzewali, iż wyniki uzyskane w grach wideo pomogą ocenić stan chorych.


© Fir0002

Zapach i dobry sen to klucze do pamięci

9 marca 2007, 09:43

Naukowcy i praktycy od dawna wiedzą, że dobrze przespana noc sprzyja zapamiętywaniu. Okazało się także, że pomocny bywa znajomy zapach rozchodzący się po sypialni. Istnieje jednak kilka ograniczeń: trik działa tylko na pewne rodzaje pamięci i tylko podczas fazy snu NREM (Science).


Doom3© id Software

Gry wideo nie popychają do przemocy

7 marca 2007, 10:55

Amerykańskie Stowarzyszenie Socjologiczne (ASA) opublikowało raport, w którym napisano, iż nie ma związku pomiędzy pełnymi przemocy grami wideo a przemocą wśród dzieci i młodzieży.


Brak snu wpływa na oceny moralne

2 marca 2007, 10:24

Brak snu wpływa na ocenę moralną. William Killgore i zespół z Walter Reed Army Institute of Research w Silver Spring zebrali do udziału w eksperymencie grupę 26 zdrowych dorosłych, którzy pracują dla armii. W ich przypadku prawidłowość osądu jest niezwykle ważna, ponieważ albo sami dysponują bronią, albo w jakiś sposób wpływają na tych, którzy się nią posługują.


PlayStation 3

Okrojone europejskie PS3

26 lutego 2007, 08:45

Sony przyznało, że europejska wersja konsoli PlayStation 3 będzie obsługiwała mniej gier z PS2 niż wersje japońska i amerykańska. Urządzenie, które trafi na rynki Europy różni się nieco w budowie od konsoli sprzedawanej w USA i Japonii.


Superrealistyczne gry już za dwa lata

23 lutego 2007, 10:21

Projektanci gier komputerowych twierdzą, że w ciągu najbliższych dwóch lat technika posunie się na tyle do przodu, że postaci w grach uzyskają superrealistyczne twarze. Będą one nie tylko wyglądały jakby nie były programowane, a przeniesione na ekran za pomocą kamery.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy